Feiring av foreningens 70 – års jubileum

• Date: 22 mai 2017 • 14:00–18:00
  • Venue: Samfunnsalen (seminar) og Hotell Refsnes Gods (middag)
  • Location:

Den 22. mai skal vi markere 70 – års jubileum for Moss Industri- og Næringsforening. Foreningen ble etablert i april 1947 og har i alle disse årene vært en svært aktiv forkjemper for næringslivets interesser. I etterkrigsårene utviklet Moss seg til landets sterkeste og mest sammensatte industriklynge med kjente bedrifter som Helly Hansen, Trio Ving, Rockwool, Moss Aktiemøller, Moss Glassverk, M. Peterson & Søn, Moss Rosenberg Verft, Persil og Seas Fabrikker. I dag er deler av den gamle industrien borte, men svært mange nye er kommet til slik at foreningen i dag har medlemmer som Wärtsilä, Aker Solution Umbillicals, Hansen Protection, Promens, samt en lang rekke innovative nykommere som Gentian, Sempro, Eurofins og View Software. Omkring 100 aktive bedrifter er i dag organisert i foreningen.

Vi starter jubileet med et næringslivsseminar klokken 14.00 – 18.00. Dette blir i Samfunns-salen i Moss sentrum. Deretter blir det en festmiddag på Hotell Refsnes Gods. Selve seminaret vil bestå av en rekke foredrag, hvorav sentralbanksjef Øystein Olsen allerede har bekreftet sin deltagelse. De andre innlederne vil bli avklart de nærmeste dagene. Det vil bli en «lett blanding» av næringsliv, fag og politikk. Tema gir seg selv, – næringslivets rammebetingelser og muligheter sett i et større samfunnsmessig perspektiv.