Grønt havprosjekt, et lokalt kompetansehus og et eksotisk hotel. Ja, så variert kan et medlemsmøte være!

Green Offshore Tech stod på dagsordenen. Prosjektleder Tore Ausland fra Mosseregionens Næringsutvikling AS/Viken Teknologiklynge 4.0 kunne fortelle at han og kollegaene nå jakter på gode ideer og prosjekter som kan omgjøres til god forretning innen såkalt blå, bærekraftig økonomi. Ausland & co har fått EU-midler. Vi snakker om ideer innen digitalisering, effektivisering og miljøteknologi. Prosjektgruppen håper på å motta omlag 150 søknader, mens i april var det innkommet 31. Prosjektgruppen håper også på at den ender med omlag 15 vel funderte og bærekraftige prosjekter. MNU/Viken Teknologklynge 4.0 er koordinator for EU-prosjektet i Norge. Les mer her: https://vikenklynge.no/greenoffshoretech/

BDO AS ved partner Knut Evensen fortalte at BDO Østfold/Follo omsetter for 165 millioner, har 120 ansatte og 4.000 kunder. I Moss har BDO 50 ansatte. Selskapet sponser lokal sport og kultur. Årlig avholder BDO 15 gratisseminarer. BDO omtaler seg selv som et kompetansehus som har fire forretningsområder: Revisjon, rådgivning, regnskap og advokatvirksomhet. Evensen kunne fortelle at fokuset på bærekraft øker; fra kundene selv, såvel som myndigheter og BDO som selskap. Her ønsker selskapet han representerer å ligge i forkant og i front. BDO bistår kundene med bevisstgjøring og kartlegging, sjekker ut såkalt vesentlighet og forestår full gjennomgang av din virksomhet såvel som evaluering. Mer om BDO i Moss og hva det kan tilby leser du her: https://www.bdo.no/nb-no/kontorer/moss

Partner Knut Evensen i BDO fortalte interesserte tilhørere i Moss Industri- og Næringsforening MIN om en variert virksomhet. BDO tilbyr tjenester innen fire områder: Revisjon, regnskap, advokat og rådgivning. BDO har kontorer over hele landet og omtaler seg selv som et kompetansehus Foto: Grete Thunæs, BDO.

Hotel Riviera åpner sommeren 2023. Det kunne hotelldirektør Petter Wilhelmsen fortelle. Han kunne også fortelle at «riviera» betyr der hav møter land. Derfor er navnet helt perfekt for dette eksklusive og eksotiske hotellet som realiseres i juni neste år ved Verket i Moss. Hotel Riviera skal bli en destinasjon. Hotellet skal bli spennende. Hotellet skal bli et sted man reiser til – gjerne fra både inn- og utland. 14 etasjer skal denne skjønnheten rage over bakken, 172 rom hvorav 120 med egen balkong. Det blir badebasseng som er 22 meter langt, 10 meter bredt og med motstrømsanlegg. Vannet skal holde 31 grader. Hotel Riviera skal ha et brasserie, en bar og en patio, en uterestaurant og en sunset club. Møterom blir det også. – Dette blir «Vibrant Luxury», sa en inspirerende hotelldirektør Petter Wilhelmsen! Vil du vite mer om det nye hotellet i Moss? Les her: https://hotelriviera.no/

Medlemsmøtet i Moss Industri- og Næringsforening MIN i april ble avholdt tirsdag 26. Til dette møtet var det påmeldt 30 deltagere og 21 gjester til middag på Hotel Refsnes Gods som er MINs faste møtested.