Et annerledes medlemsmøte – denne gangen ble medlemmene invitert ut til bedrifter som generøst åpnet sine dører

Moss Industri- og Næringsforening har spennende medlemsbedrifter. Denne gangen ønsket vi å komme ut i bedrift for å kjenne på ekte bedriftsmiljø. Alle bedrifter vi spurte om å åpne sine “porter”, sa ja! Det er enestående! Basert på medlemmenes interesser ble følgende medlemsbedrifter besøkt:

Moss Havn https://www.moss-havn.no/

Moss havn er viktig for næringslivet i regionen og har de har de siste årene vært gjennom en stor utvikling. Moss havn sin visjon er «å gjøre det mulig for regionalt næringsliv å flytte gods fra vei til sjø og bane».  Nå rigger Moss havn seg for videre drift og utvikling hvor kundevekst og nye krav fra både omgivelser og miljø gjør at det må tenkes nytt. På besøket i Moss havn fortalte havnesjef Øystein Høsteland Sundby om hvorfor Moss havn gjør som den gjør og hvilke planer havnen har for fremtiden. De besøkende fikk også omvisning.

Storybold AS https://www.storybold.no/

Storybold er et fullservice reklamebyrå som har spesialisert seg på å bygge merkevarer og drive markedsføring gjennom blant annet å fortelle bedriftenes gode historier og formidle dem i digitale og analoge kanaler med et godt design som skaper gjenkjennelighet over tid. Vi mener at gode historier er verdens beste markedsføringsverktøy, nettopp fordi alle elsker gode historier i alle slags former. Som reklameinnovatøren Howard Gossage sa: Ingen leser annonser. De leser det som interesserer dem. Av og til er det en annonse … Daglig leder Inger Marie Spange – forøvrig nyvalgt styremedlem i MIN – og hennes medarbeidere tok vel i mot de besøkende og delte generøst av sin faglige innsikt i markedsføringsfaget.

Wagle Chartering AS https://waglechartering.no/

Skipsmegler firma Wagle Chartering AS ble grunnlagt i 2003 som et datterselskap av Rolf Wagle AS, Oslo. I 2007 flyttet de sine lokaler fra Oslo til Moss, og i 2013 kjøpte mossingene Biørn og André Borge ut resterende eierpost ved Wagle familien. I 2020 gjorde selskapet en emisjon som inviterte det Hollandske rederiet og skipsmeglerfirma Longship BV inn på eiersiden.  Dette gjør at de i dag kan tilby svært kompetente og konkurransedyktige fraktløsninger til et bredt spekter av kunder, med fokus på det nordeuropeiske markedet . Industriell shipping er dypt forankret i vår forretningsstrategi og vi tilbyr spesialiserte løsninger for langsiktig forpliktelse. Wagle Chartering AS  administrerer i dag fem fraktefartøy på daglig basis, men tilbyr også tjenester som Skipsmeglere til årelange kunder for et betydelig årlig volum og antall skipninger. Alt under stødig faglig kontroll av vårt team på fire heltidsansatte med mer enn 70 års total shipping erfaring. Daglig leder i Wagle, André Borge, var den som tok de besøkende vel i mot og orienterte.

Dette annerledes medlemsmøtet fant sted tirsdag 25. april i tiden kl. 17.30 – 19.30.

På vegne av Moss Industri- og Næringsforening takker vi for vel gjennomførte bedriftsmøter! Tusen takk til vertskap såvel som til gjestene!