Fagutdanning: Nå er det ganske vanlig med to fagbrev, ja enkelte har til og med tre med den konkurransekraften det har for dem det gjelder!

Moss Industri- og Næringsforening hadde gleden av å gi fagutdanning full oppmerksomhet på et medlemsmøtet tidligere i høst. To aktører løftet temaet på en utmerket måte: Christian Skyum, daglig leder/fagskolerektor AOF Østfold og Terje Skarsvåg, daglig leder OKIndustri.

Både Skyum og Skarsvåg dokumenterte til fulle at med fagbrev har du alle muligheter. Det er kun fantasien som setter grenser. I dag, hvor det også er viktig med fleksibilitet for mange, er det ikke nødvendigvis én “rett vei” som gjelder. Her er det bare muligheter.

Fagbrev kan også være basisen for dem som måtte ønske høyere utdannelse. Det er fullt mulig å begynne med fagbrev for så å ende med høyeste utdannelse på sivilingeniørnivå.

Du kan lese mer om AOF Østfold og alle deres tilbud her: https://aofostfold.no/ OKIndustri har du her: https://okindustri.no/

Christian Skyum, daglig leder/fagskolerektor AOF Østfold har mye å by på. AOF har enormt mange tilbud og tilretteleggelsesmuligheter når det gjelder fagbrev og næringslivet!
Terje Skarsvåg, daglig leder OKIndustri, holdt foredrag tirsdag 26. september om fagutdanning. Og hva OKIndustri kan gjøre for medlemsbedriftene i Moss Industri- og Næringsforening MIN.
Fra venstre, Inger Marie Spange, daglig leder Storybold AS. Homeira Kielland-Lund, personlig medlem. Gjest Kristin Eksaa Pettersen, Malakoff videregående skole i Moss. HR-leder Tronrud Engineering Moss, Håvard Braathen. Prosjektleder Roar Løken, EVR Moss. Daglig leder Tronrud Engineering Moss, Dag Gløer Aarum. Alle foto: EBW.