Christian Ringnes underholdt et medlemsmøte med rekordfremmøte

Den kjente eiendomsutvikler, kunstsamler og samfunnsentreprenør Christian Ringnes holdt et helt usedvanlig engasjert og engasjerende innlegg på kveldens medlemsmøte i Moss Industri- og Næringsforening (MIN). Han startet dagen i Moss med en drøy times guidet byvandring med daglig leder i MIN, Widar Salbuvik. Han fikk se Verket, Konventionsgården, Møllebyen, Vincent Buddes plass, Gågaten, nybyggene i Skoggata, nye Kirkeparken Videregående Skole, byggearbeidene ved kirken, Rådhuset, Kanalen, havnen, Tollboden, Bryggekanten og Bryggeriet. Alt i strålende sol.

Christian Ringnes åpnet da også sitt innlegg med å uttrykke sin overraskelse over hvor mange fine enkeltprosjekter byen hadde fått. – Han måtte innrømme at han knapt hadde vært i Moss tidligere på tross av at selskapet han leder, Eiendomsspar AS, eier den gamle Persil-fabrikken hvor Statens Vegvesen nylig flyttet ut. Han var også tydelig på at Moss er langt bedre enn sitt rykte.

I et voldsomt tempo leverte han synspunkter på byutvikling, myndigheter og protestgrupper. Det som kanskje fascinerte mest var hans gjennomgang av utviklingen av Ekeberg til en skulpturpark, – eller som han sa: “Hvor vanskelig skal det være å få gi bort 350 millioner kroner?”

Foilene til Cristian Ringnes’ innlegg ligger i linken til denne artikkelen.

Medlemsmøte 19. mai 2015 Christian Ringnes